Prehospital ventilation strategies in German Emergency Care

被引:0
|
作者
Jansen, Gerrit [1 ]
Kappelhoff, Nils [1 ]
Scholz, Sean [1 ]
Rehberg, Sebastian [1 ]
Borgstedt, Rainer [1 ]
机构
[1] Univ Bielefeld, Evangelisches Klinikum Bethel gGmbH, Univ Klin Anasthesiol Intens Notfall Transfus Med, Univ Klinikum OWL, Campus Bielefeld Bethel, D-39718 Bielefeld, Germany
来源
NOTARZT | 2022年 / 38卷 / 04期
关键词
emergency care; intubation; ventilation; airway management; RESPIRATORY-DISTRESS-SYNDROME; ACUTE LUNG INJURY; MECHANICAL VENTILATION; QUALITY;
D O I
10.1055/a-1499-6166
中图分类号
R4 [临床医学];
学科分类号
1002 ; 100602 ;
摘要
Zusammenfassung Ziel der Studie Die vorliegende Arbeit untersucht den praklinischen Einsatz differenzierter Beatmungsstrategien in Deutschland. Methodik Onlinebefragung deutscher Notarzte nach Verfugbarkeit moderner Respiratoren, regelhaft verwendeten Beatmungseinstellungen, Monitoring und Zielparametern der Ventilation. Ergebnisse Die Verfugbarkeit moderner Notfallrespiratoren betrug 95%. Regelhafte Abweichungen von den Leitlinien zur Beatmung wurden von 68% angegeben und betrafen positiven endexspiratorischer Druck (19%), Tidalvolumen (13%), Spitzendruck (3%) Atemfrequenz (2%). 90% verwendeten regelma ss ig die Kapnografie. 82% steuerten den inspiratorischen Sauerstoffgehalt anhand der Sauerstoffsattigung. Eine Inverse-Ratio-Ventilation wurde regelma ss ig von 9% verwendet. Schlussfolgerung Abweichungen von leitliniengerechten Beatmungseinstellungen und -Monitoring sind haufig. Die aus der Intensivmedizin stammenden Empfehlungen sollten praklinisch auf Anwendbarkeit evaluiert und ggf. adaptiert werden. Abstract Objectives To determine the use of differentiated invasive ventilation strategies in the prehospital setting by German emergency physicians. Methods Online survey of German emergency physicians on availability of modern respirators, regularly used ventilator settings, monitoring and target parameters of ventilation. Results 95% had pre-hospital access to differentiated respirators. 68% regularly use non-guideline compliant ventilation settings. Deviations mainly affected positive endexpiratory pressure (19%), tidal volume (13%), peak pressure (3%) and respiratory rate (2%). 90% regularly used capnography, 82% stated to adjust fraction of inspiratory oxygen by peripheral capillary oxygen saturation. Interestingly, inversed ratio ventilation was used by 9% of German emergency physicians. Conclusion Deviations from guideline recommendations for ventilation strategies are frequent. The recommendations from intensive care medicine should be evaluated preclinically for applicability.
引用
收藏
页码:196 / 202
页数:7
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