Subaxial Cervical Spine Injury in the Elderly and Treatment-Related Mortality - Anterior or Posterior Approach

被引:3
|
作者
Kiskaemper, Anna [1 ]
Meyer, Carolin [2 ]
Mueller, Lars [1 ]
Eysel, Peer [1 ]
Christ, Hildegard [3 ]
Stein, Gregor [4 ]
机构
[1] Cologne Univ Hosp, Dept Orthopaed & Trauma Surg, Cologne, Germany
[2] Dusseldorf Schoen Hosp, Dept Spinal Surg, Dusseldorf, Germany
[3] Cologne Univ, Inst Med Stat & Bioinformat, Cologne, Germany
[4] Helios Hosp Siegburg, Dept Orthopaed Trauma & Spinal Surg, Siegburg, Germany
来源
关键词
cervical spine; subaxial injury; mortality; surgical therapy; Halswirbelsaule; subaxiale Verletzung; Mortalitat; operative Therapie; SURGICAL-TREATMENT; FUSION; COMPLICATIONS; FRACTURES; OUTCOMES; TRENDS; COST; RISK;
D O I
10.1055/a-1101-9884
中图分类号
R826.8 [整形外科学]; R782.2 [口腔颌面部整形外科学]; R726.2 [小儿整形外科学]; R62 [整形外科学(修复外科学)];
学科分类号
摘要
Background Subaxial cervical spine injury especially in the elderly can be associated to severe complications and disability. Until today there is no consensus concerning the best operative treatment. A potential superiority of anterior or posterior fixation is the subject of controversial discussions. Objectives The aim of this study was to compare the outcome of anterior and posterior fixation after subaxial cervical spine trauma in the elderly focussing on the postoperative mortality. Material and Methods A retrospective cohort analysis was performed to analyse the data of 43 patients. Especially mortality data were collected. Results A total of 43 patients was identified. Anterior fixation was performed in 21 patients, posterior fixation was performed in 22 patients. There were no significant differences between these groups. Although statistical significance was not reached, a slightly higher mortality was found among patients undergoing anterior fixation (52,4 vs. 31,8%). Furthermore the male sex, a higher age, translation injuries, long duration of operation and hospitalisation as well as postoperative complications were slightly associated to a higher mortality. Conclusions Subaxial cervical spine trauma is associated to a high mortality in the elderly. Although neither anterior nor posterior fixation could show a significant superiority, every surgical decision making should be performed individually for each patient balancing the advantages and disadvantages of each method. Zusammenfassung Hintergrund Subaxiale Halswirbelsaulenverletzungen konnen besonders beim alten Patienten schwerwiegende Folgen haben. Weiterhin besteht jedoch Uneinigkeit hinsichtlich des optimalen Operationsverfahrens. Eine potenzielle uberlegenheit von ventralen oder dorsalen Strategien wird kontrovers diskutiert. Fragestellung Ziel dieser Studie war die Analyse des Outcomes nach ventralen und dorsalen Operationsverfahren im Rahmen subaxialer Halswirbelsaulenverletzungen beim alten Menschen unter besonderer Betrachtung der postoperativen Mortalitat. Material und Methoden Im Zuge einer retrospektiven Kohortenanalyse wurden die Daten von 43 Patienten ausgewertet. Erfasst wurden neben einem ventralen oder dorsalen Operationsverfahren besonders Daten bez. des postoperativen uberlebens. Ergebnisse Von den 43 Patienten wurden 21 ventral und 22 dorsal stabilisiert. Es zeigte sich kein statistisch signifikanter Unterschied im Vergleich der Operationsverfahren. Ein erhohtes Versterben (52,4 vs. 31,8%) konnte jedoch in der Gruppe der ventral operierten Patienten festgemacht werden. Ebenfalls war das mannliche Geschlecht, ein hohes Alter, Translationsverletzungen, lange Operations- und Hospitalisierungsdauern sowie postoperative Komplikationen mit einer hoheren Mortalitat verbunden. Schlussfolgerung Subaxiale Halswirbelsaulenverletzungen sind beim alten Menschen mit einer hohen Mortalitat assoziiert. Auch wenn bisher kein Operationsverfahren eine grundsatzliche uberlegenheit aufweisen konnte, sollte eine gezielte Therapieevaluation bei jedem Patienten individuell unter Abwagen der Vor- und Nachteile der entsprechenden Behandlungsmethoden durchgefuhrt werden.
引用
收藏
页码:266 / 273
页数:8
相关论文
共 50 条
  • [1] Injuries to the subaxial cervical spine: Posterior approach options
    Davis, J
    ORTHOPEDICS, 1997, 20 (10) : 929 - 933
  • [2] Anterior Approach to the Subaxial Cervical Spine: Pearls and Pitfalls
    Razi, Afshin
    Saleh, Hesham
    DeLacure, Mark D.
    Kim, Yong
    JOURNAL OF THE AMERICAN ACADEMY OF ORTHOPAEDIC SURGEONS, 2021, 29 (05) : 189 - 195
  • [3] Posterior Fixation Techniques in the Subaxial Cervical Spine
    Ghori, Ahmer
    Le, Hai V.
    Makanji, Heeren
    Cha, Thomas
    CUREUS, 2015, 7 (10):
  • [4] Direct Drop-Down Anterior Approach to Subaxial Cervical Spine
    Dagar, Ashish
    Kumar, Vishal
    Dhatt, Sarvdeep S.
    TECHNIQUES IN ORTHOPAEDICS, 2021, 36 (02) : 119 - 122
  • [5] Subaxial injury classification system to determine the surgical approach for subaxial cervical spine injuries
    Dvorak, Marcel F.
    CURRENT ORTHOPAEDIC PRACTICE, 2008, 19 (04): : 407 - 410
  • [6] Surgery for subaxial cervical spine injuries: which is better: anterior, posterior, or anterior-posterior combined approach?: a systematic review and meta-analysis
    Bajamal, Abdul Hafid
    Subagio, Eko Agus
    Wicaksono, Pandu
    Asadullah
    Ranuh, I. Gusti Made Aswin Rahmadi
    Faris, Muhammad
    Utomo, Budi
    ASIAN SPINE JOURNAL, 2024, 18 (04) : 594 - 607
  • [7] Posterior stabilization techniques for subaxial injuries of the cervical spine. Indications and approach
    Wendl, K.
    Kreinest, M.
    Gruetzner, P. A.
    Hogan, A.
    Matschke, S.
    TRAUMA UND BERUFSKRANKHEIT, 2016, 18 (04) : 261 - 267
  • [8] The subaxial cervical spine injury classification system
    Vaccaro, Alexander R.
    Hulbert, John
    Patel, Alpesh A.
    Fisher, Charles
    Dvorak, Marcel
    Lehman, Ronald A.
    Anderson, Paul
    Harrop, James
    Oner, F. C.
    Arnold, Paul
    Fehlings, Michael
    Hedlund, Rune
    Madrazo, Ignacio
    Rechtine, Glenn
    Aarabi, Bizhan
    Shainline, Mike
    SPINE, 2007, 32 (21) : 2365 - 2374
  • [9] Subaxial Cervical Spine Injury Classification Systems
    Aarabi, Bizhan
    Walters, Beverly C.
    Dhall, Sanjay S.
    Gelb, Daniel E.
    Hurlbert, R. John
    Rozzelle, Curtis J.
    Ryken, Timothy C.
    Theodore, Nicholas
    Hadley, Mark N.
    NEUROSURGERY, 2013, 72 : 170 - 186
  • [10] Efficacy, Safety, and Reliability of the Single Anterior Approach for Subaxial Cervical Spine Dislocation
    Jonayed, Sharif
    Choudhury, Abdullah Al Mamun
    Alam, Md. Shah
    Dastagir, O. Z. M.
    CUREUS JOURNAL OF MEDICAL SCIENCE, 2023, 15 (02)