BackgroundTools to detect subtle balance deficits in high-functioning community-dwelling older adults are lacking. The Community Balance and Mobility Scale (CBM) is avaluable tool to measure balance deficits in this group; however, it is not yet available in the German language.ObjectiveThe aim was 1)to translate and cross-culturally adapt the CBM into the German language and 2)to investigate the measurement properties of the German CBM (G-CBM).Material and methodsThe original CBM was translated into the German language according to established guidelines. A total of 51 older adults (mean age 69.97.1years) were recruited to measure construct validity by comparing the G-CBM against standardized balance and/or mobility assessments including the Fullerton Advanced Balance Scale (FAB), Berg Balance Scale (BBS), 3m Tandem Walk (3MTW), 8Level Balance Scale (8LBS), 30s Chair Stand Test (30CST), Timed Up and Go (TUG) test, gait speed, and the Falls Efficacy Scale International (FES-I). Intrarater and interrater reliability and internal consistency reliability were estimated using intraclass correlations (ICC) and Cronbach's alpha, respectively. Ceiling effects were calculated as the percentage of the sample scoring the maximum score.ResultsThe G-CBM correlated excellently with FAB and BBS (=0.78-0.85; P<0.001), good with 3MTW, TUG, and FES-I (=-0.55 to -0.61; P<0.001), and moderately with 8LBS, 30CST, and habitual gait speed (=0.32-0.46; P<0.001). Intrarater (ICC3,k=0.998; P<0.001) and interrater (ICC2,k=0.996; P<0.001) reliability, and internal consistency reliability (=0.998) were also high. The G-CBM did not show ceiling effects.ConclusionThe G-CBM is avalid and reliable tool for measuring subtle balance deficits in older high-functioning adults. The absence of ceiling effects emphasizes the use of this scale in this cohort. The G-CBM can now be utilized in clinical practice. ZusammenfassungHintergrundInstrumente zur Identifikation leichter Balanceeinschrankungen bei selbststandig zuhause lebenden, alteren Erwachsenen in einer guten korperlichen Verfassung sind bislang fur den deutschsprachigen Gebrauch kaum wissenschaftlich evaluiert. Die Community Balance and Mobility Scale (CBM) ist ein geeignetes Instrument zur Erfassung von Balanceeinschrankungen in dieser Personengruppe. Allerdings existiert fur die CBM bislang keine deutschsprachige Version.ZielZiel dieser Studie war 1.die standardisierte ubersetzung der CBM ins Deutsche (G-CBM) und deren interkulturelle Adaptation und 2.die uberprufung der Gutekriterien der G-CBM.Material und MethodenDie englischsprachige Original-CBM wurde gema ss internationalen Leitlinien ubersetzt. In die Studie wurden 51 altere Erwachsene (69,97,1Jahre) eingeschlossen. Die Konstruktvaliditat wurde anhand von Korrelationen mit etablierten Instrumenten zur Balance- und/oder Mobilitatsprufung, wie der Fullerton Advanced Balance Scale (FAB), Berg Balance Scale (BBS), 3m Tandemgang (3MTW), 8Level Balance Scale (8LBS), 30s-Aufstehtest (30CST), Timed up and Go (TUG) Test, Ganggeschwindigkeit und Falls Efficacy Scale International (FES-I), bestimmt. Zudem wurden Intrarater- und Interrater-Reliabilitat (Intraklassenkorrelationskoeffizient, [ICC]) und interne Konsistenz (Cronbachs) untersucht. Deckeneffekte wurden als Prozentsatz der Probanden, die die maximale Punktzahl erreichten, berechnet. ErgebnisseDie G-CBM korrelierte hoch mit FAB und BBS (=0,78 bis 0,85; P<0,001), gut mit 3MTW, TUG, und FES-I (=-0,55 bis -0,61; P<0,001) sowie moderat mit 8LBS, 30CST und der Ganggeschwindigkeit (=0,32 bis 0,46; P<0,001). Die Intrarater- (ICC3,k=0,998; P<0,001) und Interrater-Reliabilitat (ICC2,k=0,996; P<0,001) sowie interne Konsistenz (=0,998) waren hoch. Die G-CBM zeigte keine Deckeneffekte.DiskussionDie G-CBM ist ein valides und reliables Instrument zur Messung leichter Balanceeinschrankungen bei alteren Erwachsenen in guter korperlicher Verfassung. Das Nichtvorhandensein von Deckeneffekten unterstreicht den Nutzen der Skala in dieser Gruppe. Die G-CBM ist nun fur den Einsatz im deutschsprachigen Raum verfugbar.